REKLAMA

AKTUALNOŚCIMiastoPowiatSportRozrywkaNaukaTurystykaNa SygnaleKącik PrasowyKulturaPrzetargi i komunikatyWybory

Jak zmotywować się do ćwiczeń w zimie?

Kącik Prasowy

Krótkie dni i długie wieczory – to sprawia, że ciężko znaleźć chęci do wyjścia na siłownię czy do klubu fitness. Nie warto jednak rezygnować z treningów zimową porą. Jeśli znajdziesz w sobie wystarczająco dużo motywacji, w zamian otrzymasz lepszą formę i ładniejsze ciało.

REKLAMA

Zima to okres, w którym wiele osób ogarnia lenistwo. Rezygnują z regularnych ćwiczeń na siłowni i nie realizują żadnych treningów zastępczych. To poważny błąd, ponieważ na wiosnę trudniej będzie wrócić do dawnej formy.

Aktywność w zimie to przyjemność, nie zobowiązanie

 Są osoby, które trening traktują jako konieczność. Takie podejście sprawia natychmiastowy spadek motywacji. Jednocześnie powoduje stałe poszukiwanie wymówek, dzięki którym będą mogli zrezygnować z ćwiczeń.  Tymczasem aktywność fizyczna powinna być przyjemnością dającą wiele radości.

  • Zmień podejście do treningu

Nie ma nic gorszego jak traktowanie treningu jako przymus. Nikt nie lubi być do czegoś zmuszany, dlatego prędzej czy później pojawi się niechęć do ćwiczeń. Jeśli jednak aktywność będziesz traktować jako przyjemność, nie zniechęcisz się i będziesz trenować nawet zimą.

  • Wybierz odpowiedni rodzaj aktywności

Nie przepadasz za aerobikiem? Nie lubisz biegać? Zrezygnuj z takich form aktywności na rzecz innych – takie, które dają radość. Dzięki temu przestaniesz znajdować wymówki, by opuścić trening.

  • Ćwicz systematycznie

Nie poddawaj się zbyt szybko, ponieważ systematyczne ćwiczenia wejdą Ci w nawyk. Nim się obejrzysz, dzień bez treningu będzie dniem straconym.

Nie rezygnuj z formy zimą

Zima wcale nie musi być przeszkodą do zaprzestania aktywności. Wystarczy, że z ćwiczeniami przeniesiesz się do domu – potrzebne będzie tylko odpowiednie urządzenie.  

Producenci sprzętu sportowego proponują wiele opcji, które możesz dopasować do własnych preferencji. Jeśli jesteś miłośnikiem biegania, postaw na bieżnie stacjonarne lub orbitreki. Jeżeli natomiast zaliczasz się do grona zapalonych rowerzystów, rowerki stacjonarne to strzał w dziesiątkę.

  • Bieżnie do domu

Bieżnie stacjonarne stanowią substytut asfaltu lub leśnej ścieżki. Pozwalają na uprawianie joggingu bez wychodzenia z domu.

Bieżnie do domu różnią się wieloma parametrami, dlatego należy wziąć pod uwagę przede wszystkim ich gabaryty i funkcjonalności.

  • Rowerki stacjonarne

Rowerki stacjonarne cieszą się dużą popularnością, co wynika z ich rozmiarów oraz szerokiej gamie cenowej. Zanim jednak wybierzesz odpowiedni model, weź pod uwagę m.in. rodzaj (pionowy, poziomy), system stawiania oporu, funkcjonalności.

  • Orbitreki

Orbitreki zyskują coraz większe zainteresowanie, m.in. z uwagi na przystępność cenową sprzętu i atrakcyjną formę treningu. Podobnie jak w przypadku rowerków stacjonarnych, i tutaj trzeba wziąć pod uwagę gabaryty, funkcjonalności, system stawiania oporu czy wagę koła zamachowego.

Domowe sprzęty do ćwiczeń to dobra motywacja, aby realizować trening niezależnie od pogody.

REKLAMA

Admin Admin

Udostępnij:


Komentarze

Brak komentarzy...

Zostaw komentarz


POLECANE FIRMY

REKLAMA

AKTUALNOŚCI

Głosowanie

Zobacz wyniki

REKLAMA

KALENDARZ WYDARZEŃ

14
Czwartek
Listopad 2019
Listopad
Po Wt Śr Cz Pt So Nd
28293031
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
imieniny:
Emila, Laury, Rogera

REKLAMA